
Onze jongens in Miami (2020)
Regie
Johan NijenhuisScenario
Annelou VerboonRelease
30 januari 2020Producent
Ingmar Menning, Johan NijenhuisLinks
FilmTotaal recensieDuur
110 minuten
Filminformatie
Verhaal
In ONZE JONGENS IN MIAMI is Jorrit (Jim Bakkum) weer single en gaat hij samen met Bas (Martijn Fischer) een stripclub openen in Miami. Uiteraard vliegt ook Thijs (Juvat Westendorp) naar Miami samen met nieuwe stripper en collega-bouwvakker Boris (Malik Mohammed). Ze moeten flink aan de bak want de club blijkt een enorme bouwval en de mannen komen er al snel achter dat ze te maken hebben met stevige concurrentie.Cast
Jim Bakkum (Jorrit), Martijn Fischer (Bas), Juvat Westendorp (Thijs), Eva van de Wijdeven (Lola), Malik Mohammed (Boris), Matheu Hinzen (Gijs), Maaike Martens (Angie), Jason Cerda (Pablo Ramirez), Sanne Vogel (Sammy), Laura Ault (Molly), Steve Lantz (Pablo's advocaat), Dorien Rose Duinker (Anna), Marit van Bohemen (Bernadette), Isadora Cruz (vlogger), Omar Carabello (grappige agent), Francesca Pichel (Paloma), Jaimy Dorenbosch (Dwayne), Eva van der Post (Marit), Stefany Pacheco (Olivia), Soufyan Gnini (Chris)Ontstaan
De opnames van ONZE JONGENS IN MIAMI startten begin mei 2019 in Nederland en gingen vervolgens verder in het tropische Miami.Pers
Floortje Smit op Volkskrant.nl op 29 januari 2020: "(...) Laten we gewoon zeggen waar het op staat: wie naar Onze Jongens in Miami gaat, het vervolg op Johan Nijenhuis’ succesvolle stripperskomedie Onze Jongens, doet dat niet omdat ze zich afvraagt hoe het verder gaat met de relatie tussen aannemer Jorrit en zijn zoontje. Of omdat ze razend benieuwd is naar de liefdesperikelen van zijn beste vriend Bas. Of omdat ze wil weten hoe die ‘jongens’ in godsnaam in Miami belanden. Welnee. De bezoeker komt om zich te verlustigen aan strakgespannen sixpacks en andersoortig afgetraind mannenvlees. Als íémand dat begrijpt, is dat publieksmenner annex regisseur Nijenhuis (Costa!, Toscaanse Bruiloft, Rokjesdag). In Onze Jongens in Miami eindigt zo’n beetje elke scène dan ook in een strippartijtje. Het is bewonderenswaardig hoe scenarist Anne-Louise Verboon keer op keer doodgewone gesprekken op doodsaaie locaties in minder dan geen tijd uit de hand laat lopen. Acteur Jim Bakkum scheurt zijn overhemd open tijdens een gesprek bij de Belastingdienst; een bouwvakker onderbreekt zijn werk om in een Moschino-onderbroek capriolen uit te halen met opgerolde bouwtekeningen; bij onderhandelingen over de huurprijs staat al rap ook de Amerikaanse vastgoedmiljonair shirtloos zijn buikspieren aan te spannen. Goed, we laten de voorspelbare verhaallijn, de vlakke personages, de suffe romantische subplotjes, de saaie mannenruzies die ook in een vloek en een zucht weer opgelost zijn, en het overbodige gedoe rondom dat zoontje dus even voor wat het is. Want waar het werkelijk om draait is dit: zijn die stripscènes léúk? Afwisselend genoeg om de aandacht er bijna twee uur bij te houden? Het antwoord is: redelijk. De Nederlanders kunnen zich niet meten met de moves van Channing Tatum c.s. in de Magic Mike-films, maar dat wordt gecompenseerd door het plezier waarmee ze schaamteloos een amalgaam van Cola Light-reclames naspelen, of flarden van George Michaels iconische videoclip voor Outside. Liefdevolle referenties, of goed afgekeken vakamusement? De mannenstrippers denken in de film in ieder geval nog een bijdrage te kunnen leveren aan de seksuele emancipatie van de vrouw, alsof The Chippendales of films als The Full Monty en Magic Mike nooit hebben bestaan. Een wonderlijke parallelle wereld, waar je bovendien een orgasme kunt krijgen simpelweg doordat Bakkum met ontbloot bovenlijf tegen je aan danst. We verkopen een droom, stelden ‘onze jongens’ in de eerste film. Als ze bedoelen: een vermakelijke, maar niet serieus te nemen fantasie, hebben ze gelijk."Camera
Maarten van KellerMontage
Elsbeth KasteelProdDesign
Helen HennekesDistributeur
Dutch FilmworksBioszalen
120 bij premièreKleur
Kleur
Trailer
Doorzoek de NFD
Doorzoek op beginletter
Laatste toevoegingen
De Nederlandse film database wordt onderhouden door René van Dam. Lees meer